Petak, 11.5.2012.

 

Stranke uzimale kredite za kampanju?

Stranke uzimale kredite za kampanju?

BEOGRAD, 11. maja 2012. (Beta) - Stranke su u izbornoj kampanji na reklamiranje potrošile mnogo više novca nego što su imale na raspolaganju iz državnog budžeta i od prijavljenih donacija, pokazao je monitoring finansiranja izborne kampanje koji je uradila organizacija Transparentnost Srbija.

Programski direktor Transparentnosti Srbije Nemanja Nenadić rekao je u petak na konferenciji za novinare da postoji "očigledan jaz" izmedju proklamovanih prihoda i rashoda, pa čak i da su stranke uspele da obezbede popust za reklamiranje na televizijama u izbornoj kampanji od 50 odsto.

"Postoji mogućnost da su stranke imale mnogo malih donacija, koje ne moraju da prijave, što je malo verovatno. Možda su stranke imale neka zaostala sredstva od ranije, što je još manje verovatno. Onda ostaju još samo krediti", rekao je Nenadić i dodao da tu postoje brojna pitanja na koja treba odgovoriti.

Nenadić je rekao da nije svejedno kako se i pod kojim uslovima uzimaju ti krediti i kako će se vraćati, jer to ostavlja mogućnost za razne uticaje na donosioce političkih odluka.

Dodao je da su stranke, možda, unapred projektovale svoj izborni uspeh i na osnovu broja pretpostavljenih mesta u parlamentu računali na novac koji još nisu dobili.

"A da li može da se unapred zna koliko će ko dobiti poslanika? Da može, ne bi se ni išlo na izbore", rekao je Nenadić.

Prema preliminarnim i delimičnim rezultatima Transparentnosti, najviše novca na parlamentarnim izborima za televizijsko oglašavanje potrošio je URS (620 miliona dinara), zatim Koalicija "Za bolji život" (425 miliona dinara), Koalicija "Pokrenimo Srbiju" (oko 210 miliona), Preokret (196,5 miliona), Srpska radikalna stranka (53,6 miliona), Pokret radnika i seljaka (57,8 miliona) i Demokratska stranka Srbije (oko 40 miliona).